NAMAKU SYAHADAH....ADAKAH KAU SUDI??

by - December 18, 2009




Namaku Syahadah
Kau sedia mengenalnya
Kerna Kau lebih dekat dari
   Deru urat leherku
     Darah dalam nadiku
         Detak dalam jantungku
             Desah dalam nafasku

Syukur Kau beriku nama ini
Nama yang sangat istimewa
    Hina pada Mu
       Malu pada Rasul Mu
          Segan pada Malaikat Mu
             Kerdil pada Bidadari Mu
                 Berdosa pada makhluk Mu
                    Bodoh pada Iblis Mu

Andai aku
Tidak menyanjung kalimah mulia ini
Tidak menebar menyebar kalimah suci ini

Syahadah
Adalah kesaksian pada dzat agung MU
Syahadah
Adalah kecintaan pada belahan hatiku jua kekasih Mu
Syahadah
Adalah jalan pertemuan maha suci dengan Mu
Syahadah
Adalah natijah ihsan untukku dari secebis ilmu Mu

Kini
Aku menginjak 23 tahun
Sungguh...lama sudah aku hidup
Namun sungguh...rasanya juga baru sekejap
Kerna aku masih tidak mengenal

          Erti hidup...sebenar-benarnya
          Akan cintaMu, dia dan makhluk.....setulus-tulusnya
          Dan hakikat terdalam wujud diri.....sesungguh-sungguhnya

Kadangkala aku rasa aku puing kosong nyali
Bodoh tak berguna
Terkadang aku rasa aku fana asyik mabuk
Tenggelam dalam lautan cinta

                Kerikil di Sahara yang paling dibenciMu
                Bayu di Awan yang paling dikasihiMu

Aku..yang hina pendosa...
Mahu bertemu Mu...Yang Paling Kemilau Bercahaya...
Layakkah aku??

                Tapi...aku memang mahu...
                Memang...
                Memang sangat mahu...
                Sangat-sangat memang...
                Memang sangat...

Namaku Syahadah....adakah Kau sudi nanti??
Tika siap urusanku di sini....             

               DariMu
               KeranaMu
               UntukMu
               BuatMu
               KepadaMu
               DemiMu

NAMAKU SYAHADAH....ADAKAH KAU SUDI??
Syahadah al~Hafeezah @ Mawar_Mujaheedah @ Tinta_Kejora  @ Eve Polaris
Jumaat Sayyidul Ayyam, 9.30 pm
1 Muharam 1431 = 18 Disember 2009
Ghurfah Sakinah li Villa Mujahidah 

You May Also Like

0 Comments